Обухівська районна рада
Обухівський район, Київська область

Регуляторний акт 1

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до проекту рішення
«Про затвердження Порядку надання Обухівською районною радою
погоджень з питань надрокористування»

     Проект рішення «Про затвердження Порядку надання Обухівською районною радою погоджень з питань надрокористування» (далі – Порядок) розроблено відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», постанови Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 року №615 «Про затвердження Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами», постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 року № 59 «Про затвердження Положення про порядок надання гірничих відводів».

1. Визначення проблеми, яку пропонується розв'язати шляхом нормативного регулювання

        Розроблення Порядку обумовлено відсутністю алгоритму підготовки та подання суб’єктами господарювання документації до органу місцевого самоврядування на отримання погодження на користування надрами та на отримання гірничого відводу.

       Проект рішення встановлює єдиний порядок отримання суб’єктами господарювання погодження клопотання про надання надр у користування з метою геологічного вивчення родовищ корисних копалин, видобування корисних копалин місцевого значення, отримання гірничих відводів або відмови у їх погодженні, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання та перелік необхідних документів для його отримання.

2.Визначення цілей регуляторного акта

      Проект рішення розроблено з метою правового регулювання механізму надання суб’єктам господарювання погодження клопотань про надання надр у користування та на отримання гірничих відводів. Порядок ґрунтується, в першу чергу, на необхідності забезпечення раціонального використання надр, досягнення максимального економічного ефекту та запобігання нанесенню шкоди державі та навколишньому природному середовищу.

         Порядок врегульовує питання розгляду районною радою матеріалів з питань погодження клопотань в межах району. 

3.Оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей

       Обраний спосіб досягнення встановлених цілей є єдиним можливим, оскільки потреба у встановленні порядку розгляду районною радою питань користування надрами на території району передбачена чинним законодавством, а загальна нормативно-правова база є недостатньо чіткою для регулювання специфіки правовідносин, пов’язаних з розглядом документації в процесі прийняття відповідного рішення районної ради щодо користування надрами.

       Прийняття проекту рішення надасть можливість впровадження більш досконалого механізму отримання погодження на користування надрами та на отримання гірничих відводів. Також визначить порядок діяльності районної ради в галузі використання і охорони надр, координацію діяльності щодо погодження надання спеціальних дозволів на користування надрами, отримання акта про надання гірничого відводу.

     Вказаної мети планується досягти шляхом чіткої регламентації прозорої процедури прийняття рішення районної ради, вичерпного переліку підстав отримання погодження для отримання спеціального дозволу на користування надрами, отримання гірничого відводу, відмови у погодженні, анулювання погодження, переоформлення, видачі дублікатів.

       Альтернативою такого способу місцевого регулювання є залишення ситуації без змін, що призведе до негативних наслідків та в деяких випадках неможливості продовження господарської діяльності надрокористувачів, що порушить їхні конституційні права.

4.Опис механізмів і заходів, що пропонуються для вирішення проблеми

       Прийняття проекту рішення районної ради забезпечить розв’язання проблеми прозорого механізму надання погоджень районною радою на користування надрами та встановить чіткі норми, виключить можливість двоякого тлумачення норм Кодексу України про надра, Законів України «Про місцеве самоврядування», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», які є спеціальними законами та мають вищу юридичну силу.

5.Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

            Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

            Оцінка можливості впровадження та виконання вимог акту суб’єктами господарювання висока.

            Досягненням установлених цілей у разі прийняття запропонованого акту буде встановлення випадків надання погоджень на користування надрами та на отримання гірничих відводів, що надасть можливість покращити роботу та забезпечити своєчасне виконання відповідних завдань, підвищити рівень публічності та прозорості механізмів.

          Досягненням установлених цілей у разі прийняття запропонованого Порядку також буде забезпечення раціонального використання надр, підвищення рівня публічності та прозорості щодо їх використання.

            Реалізація запропонованого проекту Порядку не потребує фінансування з державного чи місцевих бюджетів.

         Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб’єктам господарювання.

         Простота положень Порядку та виконання вимог, встановлених ним,  дасть змогу забезпечити досягнення встановлених цілей.

6.Визначення очікуваних результатів прийняття акта

        Позитивними результатами прийняття акта має стати:

       - ефективна реалізація місцевої політики у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр;

       - встановлення єдиного порядку розгляду районною радою клопотань про надання надр у користування та на отримання гірничих відводів;

      - забезпечити прозорість та відкритість процедури розгляду клопотань суб’єктів господарювання.

7.Обґрунтування запропонованого строку чинності акта

     Цей проект містить постійні норми і врегульовує найважливіші питання у сфері надрокористування.  Дія проекту не обмежена в часі.

    Зміни та доповнення до Порядку прийматимуться на підставі здійснення відстежень його результативності із врахуванням внесених змін до законодавства України.

8.Визначення показників результативності акта

       Основними показниками результативності регуляторного акта є те, що кількість суб’єктів господарювання не обмежено. Дія проекту регуляторного акта поширюватиметься на надрокористувачів, які здійснюють діяльність у сфері надрокористування;

   Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень акту високий. З цією метою регуляторний акт оприлюднено на офіційному веб-сайті районної ради http://obuhivska.rayrada.org.ua (регуляторна політика) та в районній газеті «Обухівський край».

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

      Результативність регуляторного акту буде відстежуватись у формі аналітичної довідки, яка буде оприлюднюватись у засобах масової інформації та/або на веб-сайті Обухівської районної ради.

        Оцінка ефективності регуляторного акту буде здійснена за допомогою проведення базового, повторного та періодичного відстеження шляхом проведення аналізу ефективності якісних та кількісних показників надання, переоформлення, видачі дублікатів спеціальних дозволів на користування надрами, а також  збору пропозицій і зауважень до Порядку та їх аналізу.

           

Заступник голови ради,
голова робочої групи                                               /підпис/                    А.Олкова-Михницька
 
 
Начальник відділу
з юридичних питань, кадрової роботи та
діловодства виконавчого апарату
Обухівської районної ради                                        /підпис/                   О.М.Зінченко
 
Контактний телефон: (045-72) 5-03-51

14.06.2016

 

Проект регуляторного акта – Порядок надання Обухівською районною радою погоджень з питань надрокористування